Blinto ingår exklusivt partnerskap med Sweden Rock Festival
Av Josefin Petersson
Jon Bergsjö, Vd för Sweden Rock Festival tillsammans med Blintos Vd Richard Nilsson. Foto: Pressbild
Blinto ingår treårigt avtal med Sweden Rock Festival som officiell vattenpartner.
Blinto, en av Sveriges främsta auktionssajter specialiserad på fordon, maskiner och verktyg, tillkännager sitt exklusiva partnerskap med Sweden Rock Festival över de kommande tre åren. I rollen som officiell vattenpartner förser Blinto festivalens deltagare med vatten under hela perioden.
Den anrika Sweden Rock Festival går av stapeln 5-8 juni 2024 och är belägen utanför Sölvesborg i Blekinge. Festivalen är inte bara känd för sin rika historia av klassisk rock, hårdrock och metal utan även för att vara en magnet för tusentals besökare varje år.
För Blinto representerar detta partnerskap en strategisk satsning på varumärkesbyggande och kundrelationer i en unik och dynamisk miljö. Festivaldeltagare kommer att kunna interagera med Blinto på plats, träffa delar av teamet och utforska Blintos varumärke och erbjudande genom tävlingar och diskussioner. Det är också i Blintos monter besökarna helt utan kostnad kommer att kunna släcka törsten och fylla på sina vattenflaskor under hela eventet.
Richard Nilsson, Vd på Blinto, kommenterar partnerskapet:
– Vi är entusiastiska över att förena Blintos framstående auktionsplattform med Sveriges mest prestigefyllda rockfestival. Detta partnerskap är en unik möjlighet för oss att direkt engagera oss med våra befintliga och framtida kunder på ett sätt som sträcker sig bortom den digitala arenan.
Festivalen besöks varje år av en internationell publik bestående av tusentals besökare från över 60 länder. Sweden Rock tjänar som en unik mötesplats för yrkesverksamma inom bygg, industri, installation och transport – branscher där Blinto har sina huvudsakliga kunder och samarbetspartners.
– För oss är långsiktiga relationer viktiga och dessa skapar vi genom att erbjuda våra besökare en trygg, säker och givande festival att delta på genom att samarbeta med varumärken och företag som är relevanta för besökaren, säger Vd för Sweden Rock Festival Jon Bergsjö.
Partnerskapet inleds vid den kommande Sweden Rock Festival 2024 och sträcker sig över tre år framåt.