Klik venligst
VADSTENA 2020-2-18 KL. 21:00

Så blir det lättare att ha synpunkter om Vadstena

Av Lotta Hofström

VADSTENA. Ett nytt digitalt synpunktshanteringssystem, där såväl invånare som övriga besökare kan anmäla fel och brister i närmiljön eller lämna synpunkter och förslag, lanseras i början av mars. Det kallas "Ett bättre Vadstena".

Så blir det lättare att ha synpunkter om Vadstena
Det nya digitala synpunktshanteringssystemet har tre ingångar: via kommunens webbplats, på Facebook och en app. Foto: Pixabay

Det nya systemet har tre ingångar: via kommunens webbplats, på Facebook och en app.
– Kommunens strävan är att ha ett tydligt medborgarfokus genom att minska byråkratin och möta de behov och förväntningar våra kommuninvånare har. Med det nya synpunktshanteringssystemet skapar vi förutsättningar för att tillsammans kunna göra Vadstena bättre. Våra invånare och besökare får större valfrihet och fler möjligheter att snabbt nå fram till oss, och vi kan snabbare åtgärda bristerna säger kommunstyrelsens ordförande Peter Karlsson (M) i ett pressmeddelande.

Synpunkter kan fortsättningsvis också lämnas genom besök, telefonsamtal eller blankett.
Kvällen den andra mars kan den som vill prova på det nya systemet komma till InfoCenter.

PÅ STARTSIDAN JUST NU