Klik venligst
MJÖLBY 2023-4-4 KL. 10:00

Östgötatidningen tog SM-guld

Av Mia Karlsvärd

STOCKHOLM Östgötatidningen var nominerade i två kategorier och vann ett av de prestigefyllda prisen i ”Årets Gratistidning”.
I fredags firades årets branschdag f

Östgötatidningen tog SM-guld
Åsa Brage, ägare och ansvarig utgivare för Östgötatidningen tog emot priset för ”Årets annonskampanj".

I fredags firades årets branschdag för gratistidningar med prisutdelning i tävlingen ”Årets gratistidning”. 12 priser i olika kategorier delades ut under pompa och ståt. Östgötatidningen fick gå upp på scenen och ta emot pris för ”Årets annonskampanj”.

– Jag är så otroligt stolt och glad över den här vinsten. Att vinna årets annonskampanj med ett nytt innovativt tänk som lett till att vi samtidigt hjälpt vår kund Swedex AB att faktiskt rekrytera fler medarbetare och tillgodose det behovet är ju ett fantastiskt win-win , säger Åsa Brage, stolt ägare och ansvarig utgivare för Östgötatidingen.

Här är motiveringen:
Swedex – employer branding
”En innovativ annonskampanj som förenar verklig kundnytta med att kreativt hitta nya kundgrupper, på ett sätt enbart ett framåtlutat och affärsdrivet lokalmedia kan – starkt jobbat Östgötatidningen”
Ansvariga för annonskampanjen var Åsa Brage och Mirre Olsson.
–Vi försöker alltid hitta ett bra och nära samarbete för att förstå våra kunders behov, deras problem är ju vår sak att lösa tillsammans. Det här konceptet kan självklart användas för fler kunder men vi ska också höja ribban och skapa nya kreativa idéer och lösningar för att fortsatt hjälpa våra kunder. Lokalt samarbete ger starkare företag och stärker det lokala samhället.

Hon fortsätter:
–Gratistidningar som Östgötatidningen, är verkligen Sveriges största räckviddsmedie med framtiden för sig. Vår roll är oerhört viktig för det lokala samhället och demokratin. Oberoende lokal journalistik som blir läst av merparten av befolkningen i de kommuner vi täcker är fundamentet för ett fungerande samhälle, där det finns plats för ett förnuftigt samtalsklimat mellan medborgare och medborgare och ett sunt förtroende etableras till de folkvalda och tjänstepersonerna. Vår roll är oerhört viktig för att säkra den lokala journalistiken. Vi är ju det enda mediet som täcker samtliga 90 500 invånare i de fem kommuner vi täcker vilket är extremt slagkraftigt och unikt, säger Åsa Brage.

MIA KARLSVÄRD


PÅ STARTSIDAN JUST NU