Klik venligst
MOTALA 2021-11-14 KL. 00:16

Här är vinnarna av Årets Marknadsförare, Hållbarhetspriset och Energipriset

Av Carolina Fransson, Anton Rimstedt

MOTALA. Nu har den den sista omgången priser delats ut på Motalagalan. Här är vinnarna i dessa kategorier, varför de nominerades och deras kommentarer.

Här är vinnarna av Årets Marknadsförare, Hållbarhetspriset och Energipriset
En rörd Linda Oskarsson på Bonnie de Luxe tog emot Energipriset. Foto: Anton Rimstedt.

Priset för årets marknadsförare gick till Camarda. Camarda var ett blomstrande familjeföretag vars affärsidé; att sälja italienska delikatesser på mässor och marknader sveptes bort över en natt i samband med pandemins intåg. I det desperata läge de befann sig, började paret fundera på alternativa lösningar. Snabbt öppnades en liten butik i centrala Borensberg och en vän fixade till en webbshop. Idag blomstrar åter familjeföretaget, varumärket har dessutom växt sig än starkare tack vare en mycket vass marknadsföring.

De nämnde deras aktivitet på sociala medier som en av anledningarna till deras framgångar.
De tackade deras kunder, samarbetsparters och familj i tacktalet.

Årets energipris, som var ett nytt pris för i år, togs emot av en rörd Linda Oskarsson på Bonnie de Luxe.
– Jag är jättejätteglad. Jag är så tacksam. Tack till alla kunder och tack till alla som stöttat mig på sociala medier, sa hon.

Så här lyder motiveringen:

"När man öppnar dörren till Bonnie Deluxe slås man av den värme och energi som Linda utstrålar. Med en sprudlande personlighet full av drivkraft och power är hon en frisk fläkt som erbjuder sina kunder något nytt och unikt. På sociala medier engagerar hon sina följare och tar dem med på en färgsprakande och kreativ resa. Linda är ett energiknippe som sprider den positiva bilden av Motala".

Årets hållbarhetspris gick till Busfrö. I en tid när vi måste minska vår konsumtion erbjuder Busfrö möjligheten till hållbara köp med återbruk som kärna. Varje plagg, sko och leksak får ett nytt liv, gör någon annan glad, och minskar behovet att producera nytt. Det som inte säljs, doneras till välgörenhet, biståndsorganisationer och fiberåtervinning. En fenomenal mix av hållbarhetens alla perspektiv; miljömässig, social och ekonomisk. Ett riktigt föredöme!

Så skriver juryn i sin motivering till Busfrö.

Helena Uppgren, vd för Busfrö sa såhär när hon tog emot priset:
– Tack till alla kunder och till alla leverantörer som levererat varor till butiken. Vi har nått nästan 6000 inlämningar i Motala, och vi tar emot fler och fler för varje dag. Vi vill gärna fortsätta att sälja saker som går runt runt i Motala.

Carolina Fransson
Anton Rimstedt


Årets marknadsförare blev ostbutiken Camarda. Foto: Anton Rimstedt.



Busfrö fick Hållbarhetspriset. Foto: Anton Rimstedt.


PÅ STARTSIDAN JUST NU