Klik venligst
EXTRAMATERIAL 2021-9-22 KL. 11:00

Hyllar kämpande föräldrar i ny kampanj

Av Thomas Edgren

WEBBUNIK. IKEA hyllar kämpande föräldrar i ny kampanj och uppmuntrar dem att ta pauser så ofta det går.

Hyllar kämpande föräldrar i ny kampanj
I den kampanj som IKEA nu lanserar ligger fokus på hur föräldrar kan förbättra livet hemma och uppnå en bättre balans. Foto: IKEA.

Balans är ett känsligt tillstånd, kanske speciellt för föräldrar med barn hemma. Enligt IKEA Life at Home Report säger mer än 50 procent av människor globalt att sömn och vila är det viktigaste för att upprätthålla en känsla av välmående hemma. Ämnet är viktigt och något IKEA vill lyfta fram.

Bättre balans
Därför fokuserar IKEAS nya kampanj på hur föräldrar med hjälp av IKEA kan förbättra livet hemma och uppnå en bättre balans. Föräldrar är så inriktade på att barnen har det bra att de riskerar att glömma bort sig själva. Kampanjen vill uppmuntra alla föräldrar att försöka koppla av och ladda batterierna så fort det är möjligt på någon bekväm plats hemma. Musiken i kampanjfilmerna är Sir Elton Johns energigivande ”I’m still standing”.

Kan hjälpa med heminredningskunskap
– I våra undersökningar och i möten med kunderna ser vi att förbättringar av livet hemma leder till att livet i sin helhet upplevs bli bättre. Så viktiga är våra hem. Med vår heminredningskunskap kan vi hjälpa människor, både med och utan barn, att öka sitt välmående hemma, säger Helena Rosenqvist Hallin, Marketing Communication Leader Cluster på IKEA Sverige.

Åkestam Holst huvudreklambyrå
Reklambyrån Åkestam Holst har samarbetat med IKEA på den svenska marknaden sedan 2012 och ligger bakom konceptet ”Där livet händer”. I juni fördjupade IKEA samarbetet runt varumärkeskommunikationen och utsåg Åkestam Holst till huvudbyrå för det europeiska marknadsklustret. Den nya kampanjen är det första resultatet av detta samarbete.

– Tillsammans med Åkestam Holst vill vi skapa relevant kommunikation som möter människor där de befinner sig i livet. Att uppmärksamma hur viktigt vårt välmående är och visa hur IKEA med olika heminredningslösningar kan bidra till bättre mental hälsa, är ett exempel på det, säger Helena Gouveia, ny Country Marketing Manager på IKEA Sverige.
Källa: IKEA

SENASTE E-TIDNING


Fler E-tidningar

SENASTE I EXTRAMATERIAL

Fler nyheter

MEST LÄSTA EXTRAMATERIAL

Fler nyheter

PÅ STARTSIDAN JUST NU